نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
90
-
الف
+

«داوود میرباقری»: مرگ در بستر زیبنده او نبود

«داوود میرباقری» کارگردان معروف ایرانی به «سید حسن نصرالله» واکنش نشان داد.

شبکه تلویزیونی آی فیلم 2 ، در پی شهادت «سید حسن نصرالله» سید مقاومت دبیر کل حزب الله لبنان، «داوود میرباقری» کارگردان پرآوازه ایرانی در پیامی شهادت این رهبر برجسته مقاومت را تسلیت گفت.

متن پیام داوود میرباقری، به شرح زیر است:

گفتمش: خالیست شهر از عاشقان
وینجا نماند مرد راهی تا هوای کوی یاران بایدش.
گفت: چون روح بهاران آید از اقصای شهر
مردها جوشد ز خاک، آنسان که از باران گیاه
و آنچه می‌باید کنون صبر مردان و دل امیدواران بایدش
 (استاد شفیعی کدکنی)

خبر شهادت سید دوست داشتنی جبهه مقاومت، ناگهانی و بسیار دردناک بود. روح بلند سردار معرکه‌های نبرد با دشمن‌ترین دشمنان انسانیت، محبوب قلوب همه آزادگان، سید حسن نصرالله با سیمرغ شهادت به قاف عشق محبوب ابدی و ازلی پرواز کرد و در قرب اجداد طاهرینش آرام گرفت.

هرگز مرگ در بستر برای چون اویی که تمام لحظه‌های حیات طیبه‌اش در گرماگرم مبارزه با ظلم صهیونیست‌های نژادپرست و در دفاع از حقانیت فلسطینیان و نیز دفاع از استقلال و وحدت ملت لبنان بود، زیبنده نبود و سرانجام هم به دست اشقی الاشقیای زمانه، رژیم سفاک و کودک کش به شهادت رسید.

نوشیدن شربت این چنین شهادتی گوارای وجودش باد. شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت سید حسن نصرالله را به همه آزادگان تبریک و تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند برای روح بلند او و یاران شهیدش علو درجات و تداوم راه پرافتخارش را مسئلت دارم.

ارتش رژیم صهیونیستی عصر روز جمعه منطقه‌ای مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داد. این حمله علاوه بر شهادت و زخمی شدن ده‌ها لبنانی، شهادت «سید حسن نصرالله»، دبیرکل این جنبش حماس را نیز در پی داشت.

«سید داوود میرباقری» کارگردان و فیلمنامه‌نویس اهل ایران، متولد 8 جوزا(خرداد) سال 1337 خورشیدی در سمنان می باشد.

وی فارغ‌التحصیل مهندسی معدن از دانشگاه امیرکبیر تهران است.

«میرباقری» پس از گذراندن یک دوره سه ساله هنرآموزی تیاتر در «تئاتر شهر» سال 1359 فعالیتش در تیاتر و همزمان در تلویزیون را آغاز کرد.

وی اولین بار سینما را با نویسندگی و کارگردانی فیلم «آدم‌برفی» تجربه کرد، حدود هشت سال از زندگی میرباقری صرف ساخت سریال (مختارنامه) شده‌است.

سمیه غفوری زاده

نظر شما
ارسال نظر